All that she Awast :D
Kot czyta anonimowe – Dobranoc
Kot czyta anonimowe – Rozmowa rekrutacyjna
Mp5
Ziiiimno! Audiovlog #01
Perypetie antenowe
Po dłuższym czasie kolejny wpis z cyklu co tam u mnie.
Jako, że zaczynają się ferie, to padła propozycja wyjazdu w góry. Przez kilka dni byłem sceptyczny, bo tyle godzin drogi (ostatnio 12) jest jednak dość męczące ale finalnie stwierdziłem, że fajnie by się gdzieś wybrać.
Siedzę sobie przy wieży (coraz bardziej zmęczonej) gra, nagrywa, ale już nawet switche szaleją, ja przewijanie w przód, a ona mi record odpala. WRRR. Ale czemu tu się dziwić. Przeżyła już wiele imprez na dworze na działce, nawet jak warunki atmosferyczne mówiły weź daj jej żyć bo jest ziiiimno. Nie zimno Tobie? A, kto to jeszcze pamięta xD.
I to właśnie głównie o niej traktuje ten wpis. Stwierdziłem, że fajnie by zabrać ją ze sobą, aby można było w miarę sensownie posłuchać sobie muzyki, chociaż ostał się już jeden głośnik, drugi czeka na renowację.
Zastanawiałem się jednak, gdzie leży problem słabego odbioru stacji. Tezy były 3:
1. Przejściówka dokonała żywota. Nie było by to dziwne, gdyż kosztowała mnie chyba 3 złote.
2. Antena po długim użytkowaniu się skończyła. Przeżyła swoje lata i setki razy była ustawiana. Najczęściej latałem z nią po tarasie na działce w celu znalezienia najlepszej pozycji umożliwiającej sensowny odbiór największej liczby stacji.
3. Wejście w wieży jest do wymiany/konserwacji. Przejściówkę podłączałem i odłączałem dość często z racji przemieszczania się. Nie zostawił bym przecież mojej Aiwy na stałe na tarasie. Wracałem do domu, to chowałem ją do altany albo wiedząc, że przez jakiś czas nie będzie mnie w tamtych stronach zabierałem ze sobą.
Będąc ostatnio w moim ulubionym sklepie elektronicznym w którym kupiłem pierwszą, pytałem czy jeszcze je mają. Niestety nie było na stanie, ale miałem skontaktować się za jakiś czas gdyż miała się pojawić.
Dziś dzwonię i jest! No to cyk, do sklepu, przy okazji po krótki kabel 3,5 na trasę, gdybym chciał odpalić w aucie Sangeana i nagrać kilka lokalnych stacji z mijanych miast. Mam długie auxy, ale już kilkukrotnie przekonałem się, że podłączanie ich w samochodzie nie jest zbyt dobrym pomysłem. Dwa razy już przez to się przecież skończyły.
Po powrocie niczym prawdziwy Jakub Wędrowycz odkopałem antenę z pod sterty gratów i kabli, rozplątałem i podłączyłem.
Sygnał nadal tak samo słaby. Wzmacniacz podpięty do prądu, kabel dobrze wpasowany… HM? Wadę przejściówki więc można wykluczyć.
Zostały dwie możliwości. Odłączyłem więc wzmacniacz od prądu, aby upewnić się, czy to wieża, czy antena na podstawie zmian w sile sygnału. Stety lub niestety nie zaobserwowałem żadnej zmiany.
Wychodzi więc, że to antena. Albo gdzieś będzie trzeba przelutować kabel, albo spalił się wzmacniacz.
Ta druga opcja jest całkiem prawdopodobna gdyż od zawsze antenę podpinałem w ostatnie wejście listwy antyprzepięciowej, ale jakiś czas temu zorientowałem się, że przestało działać. Zapewne nie bez powodu. :/
Inna sprawa, że kilka miesięcy temu poprawialiśmy ułożenie kabelków we wtyczce antenowej, które po prostu się wysunęły. Może coś przez to przestało łączyć. Teraz pozostaje rozkręcić antenę i ewentualnie wziąć w dłoń lutownicę, bądź jeśli będę zmuszony sam dokonać serwisu… Wiadomo. Co jest moim ulubionym narzędziem do naprawy wszystkiego? Tak. Taśmę izolacyjną:D. Albo ewentualnie skręcę te kabelki na skrętkę. Nie robiłem tego lata, ale z głośnikami do pewnej wieżyczki to kiedyś działało. Co tam, że trzeba to było poprawiać kilka razy w roku. Ważne, że spełniało swoje zadanie.
Wieżę i tak zabieram ze sobą, gdyż w miejscu do którego jadę w ścianie jest gniazdko antenowe. Dlaczego więc z niego nie skorzystać? Mam przejściówkę, problem tylko w tym, że nie mam żadnego kabelka, przedłużacza antenowego co może być przydatne gdy okaże się, że wejście w niej jest na innej wysokości niż wyjście w ścianie.
Macie może na to jakiś patent, albo wiecie, czy taki kabelek istnieje?
Tymczasem lecę się pakować. Z racji ferii i wyjazdu pewnie znów ten czy inny z moich blogów na chwilę się uaktywni
Poprawki i ogólny postęp w brzmieniu syntezy.
Zostałem skompilowany
Co bym wolał? A co Wy?
Dobry wieczór… :D Julita postanowiła rozpocząć nową zabawę, a pierwszy nominowany to… Tak, ja. HM, co bym wolał? Tak więłc do dzieła:
Cytat:
"Obowiązany jesteś odpowiedzieć kilkoma zdaniami na każde, także ten. 😀"
1. Być pokrytym futrem, czy łuskami?
Zdecydowanie futrem. W niektórych miejscach podpisuję się jako Kot, a co innego kot może posiadać? :D Miał bym sierść!
Ale jeśli już faktycznie miało by się to stać, to wyłącznie zaakceptował bym taką miłą, fajną jak mają Mainecoony.
Najgorzej jednak było by gdy na dworze zaczynały by się wysokie temperatury. Plus 25 i więcej równa się ledwo żywy kot bez sierści a co dopiero z nią? Hahaha.
2. Mieć katar co rok dokładnie o tej samej porze przez 3 dni, czy mieć jeden, porządny, raz w życiu, ale tak, żeby się sumowało?
HM, mając raz jeden porządny, aby się zsumowało wiedziałbym, ile będę żyć po matematycznych obliczeniach, do których i tak pewnie użył bym kalkulatora.
Z jednej strony taka wiedza sprawa dobra, ale z innej jak bym pomyślał, ile muszę się jeszcze męczyć na tym popieprzonym świecie to hmmm… Moje samopoczucie pewnie wskoczyło by na lewel minusowy ;). Ale co tam, kto wie co przyniesie nowy dzień.
Mimo wszystko jednak… Zdecydowanie pierwsza opcja:
Było by to moim wybawieniem, bo teraz też mam katar, ale średnio co 3 dni. Ehh jakie to by było piękne gdyby alergia zniknęła na zawsze bo czasem to człowiek aż by chciał niczym ten rudy lisek z pewniej piosenki, ale odrąbać sobie nos, i to siekierką, a nie tym czym tamten drzewo.
3. Wolisz być 10 minut spóźniony, czy 20 minut za wcześnie?
Wiadomo, że spóźniony, bo mi to się nigdzie nie spieszy. Spieszyć to się można na cmentarz. Ja mam czaaaas, ja wszędzie zdążę.
Pójdę sobie powoli, skończę wszystko co zacząłem, i jak się nawet spóźnię to i tak mi to nie przeszkadza. A jeśli komuś? No cóż. Ja sam siebie jako współtowarzysza nie wybierałem.
4. Wolałbyś mieć w pełni zautomatyzowany, inteligentny dom, czy też auto, które wszędzie Cię zawiezie?
Zdecydowanie auto, technologia zbyt szybko się zmienia, a mi się jej gonić nie chce.
Nie lubię tego smart, smartphonów, sztucznej inteligencji i całego tego bałaganu. Padnie prąd, to nawet sobie drzwi nie otworzę za te 50 lat. Puki mogę żyć bez tego, korzystam, i będę korzystał tak długo jak to będzie możliwe.
Jedynie Asystenta Google często używam, bo nie chce mi się głaskać telefonu, zdecydowanie bardziej wolę głaskać kota.
Samochód to świetna sprawa. Uzależnienie od sprzętu elektronicznego i poleganie na tym to proszenie się moim zdaniem o kłopoty.
5. Wolałbyś nie mieć kontroli nad swoim owłosieniem, czy mieć silny, nieprzyjemny zapach ciała?
Co to jest za pytanie :D, ani jedno ani drugie, wolę na nie nie odpowiadać, bo obie te rzeczy są złe, złe i jeszcze raz złe przez wielkie, wykaligrafowane na całe 4625 stron i mhz powiększone 100 krotnie ZET. :D
Włosy można przecież ściąć, a żeby nie mieć tego drugiego wystarczy o siebie dbać, więc ani jedno ani drugie nie jest możliwe i akceptowane.
Tak więc, nominuję mojego kota, chodzącego na dwóch a nie czterech łapkach, moje szczęście, co by uaktywnić jej bloga. Ona wie, wy pewnie też.
1. Będąc na pustyni wolisz wypić wodę z pierwszej napotkanej porzuconej butelki, czy może kopać 24 godziny aby odnaleźć jakieś tajemnicze źródełko? :D
2. Wolisz zmniejszyć się tak, aby można Cię było nawet nosić w kieszeni, mogąc wejść wszędzie gdzie chcesz, czy mieć 3 metry i kombinować jak nie uderzyć w sufit ale zarabiać na tym duże pieniądze?
A jedno sobie skopiujemy:
3. Wolałabyś mieć w pełni zautomatyzowany, inteligentny dom, czy też auto, które wszędzie Cię zawiezie?
4. Wolisz do końca życia umieć posługiwać się tylko jednym językiem, czy mieć możliwość znalezienia dobrej pracy w innym kraju dzięki znajomości ich masy, ale zapomnieć na zawsze Polskiego?
